„ThuleSehnsucht In Der MaschinenZeit“ nije muzički bend, već projekat, koncept, ideja, iza koje stoji jedan čovek: Solimano Muti (Solimano Mutti). Ime projekta (na nemačkom) znači: „Nostalgija za Tulom u vremenu mašina“. Nostalgija za Polom, za Severnim polom, za Hiperborejom; nostalgija za večnošću. Zašto na nemačkom jeziku? Pretpostavljamo da je u pitanju asocijativna veza sa misliocem koji je u XX veku najdublje promišljao tehniku i nazreo tajanstveno biće koje se iza nje skriva: Ernstom Jingerom i njegovim Radnikom, mitskom figurom našeg doba, „vremena mašina“, koju je opisao u svojoj kultnoj knjizi „Der Arbeiter“. „TSIDMZ je italijanski post-atomski/elektro/martijalni projekat sa brojnim uticajima iz različitih žanrova u oblasti elektronske muzike. On je rođen i zamišljen između 2002. i 2007. godine. Njegova svrha je da bude što je moguće više eklektičan, ostajući veran svojim ciljevima“ (S. Muti).
Novi, zastrašujući eon
„Danas nismo toliko u ratu protiv jednog naroda, protiv nekog fenomena, stranke ili političke ideje, već protiv pojave jednog novog i zastrašujućeg eona, eona koji će počistiti tradicije i obrnuti vrednosti, poništiti i zameniti duboku, pravu i duhovnu suštinu ljudskog bića lažnim, niskim i demonskim identitetom. Zbog toga, moramo biti futuristi: gledati na budućnost i na tehniku kao nastavak u odnosu na prošlost i tradiciju.“ Tako TSIDMZ usvaja evroazijsku ideju, koncept i teme: društvenu ravnotežu, prevazilaženje svake ideologije, metapolitički i metafizički pogled na svet kako bi vratio Večnost u postmodernost.“
Tula (Thule, Ultima Thule) je iskonski prostor, „verovatno fizički, ali nesumnjivo metafizički prostor“. Podsetimo se da je Tula, prema indoevropskim mitologijama, ishodište iz koga su potekli narodi koji danas nastanjuju Evroaziju; mesto početka, tačan ekvivalent biblijskog Edena. Nostalgija za Tulom je nostalgija za prošlošću i nostalgija za budućnošću.
U „vreme mašina“ i tehnike, elektronika, elektronska muzika i svaka forma industrijske umetnosti postaje imperativ. TSIDMZ je herojski poziv za stvaranje Novog čoveka u postatomskom dobu – čoveka koji će se integrisati sa mašinom, kako bi postao njen gospodar, a ne njen rob ili žrtva. „Kao rezultat, to će stvoriti umetničku identifikaciju koja će nam dati novi identitet, identitet Radnika, kako je to razumeo Jinger“. Planetarnog Radnika, koji je mitska figura, Titan novog doba, dok je tehnika samo način na koji se vrši mobilizacija sveta kroz njegov lik.
Boris Nad
(u sledećem nastavku o projektu Donbass i Nadovoj saradnji sa TSIDMZ)
KOMENTARI